Όλα ξεκίνησαν ξαφνικά
στο μάθημα της μελέτης όταν τα παιδιά της Δ' Τάξης ανέλαβαν να καταγράψουν τί τρώνε και πότε κατά τη διάρκεια του
Σαββατοκύριακου. Τα στοιχεία ήταν
συγκλονιστικά και γεμάτα εκπλήξεις. Αφού συζητήσαμε για τα λάθη και τις παραλείψεις
του καθενός ξεχωριστά αποφασίσαμε όχι μόνο να αλλάξουμε συνήθειες και να
βάλλουμε πρόγραμμα στη ζωή μας αλλά και να συντάξουμε
ένα ερωτηματολόγιο για να δούμε
τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών του σχολείου μας. Η Μαρία ανέλαβε να
γράψει το ερωτηματολόγιο στο word (μπράβο, Μαρία, εξαιρετική
δουλειά!) μετά μοιράστηκαν τα ερωτηματολόγια σε όλο το σχολείο, τα μαζέψαμε και
επεξεργαστήκαμε τα στοιχεία σε ομάδες δύο ατόμων παραβιάζοντας... το άδυτο της στατιστικής!
Δε μείναμε όμως μόνον εδώ! Με τη βοήθεια της καθηγήτριας Αγγλικών , κας Αποστολάκη Αλίκης, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επεξεργαστούν και μάθουν το λεξιλόγιο των υγιεινών αλλά και των ανθυγιεινών (jumk food στα ελληνικά)τροφών στα Αγγλικά και να ζωγραφίσουν.Δείτε ένα μικρό δείγμα της δουλειάς τους εδώ.
Δε μείναμε όμως μόνον εδώ! Με τη βοήθεια της καθηγήτριας Αγγλικών , κας Αποστολάκη Αλίκης, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επεξεργαστούν και μάθουν το λεξιλόγιο των υγιεινών αλλά και των ανθυγιεινών (jumk food στα ελληνικά)τροφών στα Αγγλικά και να ζωγραφίσουν.Δείτε ένα μικρό δείγμα της δουλειάς τους εδώ.
Τα παιδιά (πάντα σε
ομάδες δύο ατόμων) δούλεψαν σε excel, έφτιαξαν ραβδογράμματα και πίτες (για να δείτε τα αποτελέσματα, κάντε κλικ εδώ ) και κατανόησαν
τη λειτουργία και έννοια της στατιστικής. Στη συνέχεια καλέσαμε τη διαιτολόγο
διατροφολόγο και Κονδάκη
Κατερίνα που ήρθε και ενημέρωσε τα παιδιά του σχολείου. Την ευχαριστούμε πολύ και για την υγιεινή και πεντανόστιμη συνταγή μπάρας δημητριακών που μοιράστηκε μαζί μας. Για να δείτε τη συνταγή κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα:
Την επόμενη Δευτέρα όλα ήταν
έτοιμα για το πρωινό που προσφέραμε στα παιδιά του Σχολείου έναντι συμβολικής
τιμής. Μη νομίζετε ότι προσφέραμε ότι και ότι οι στίφτες πήρανε φωτιά γιατί το
φρεσκοστημένο πορτοκάλι έγινε ανάρπαστο, το κέικ, τα σαντουιτσάκια, το γιαουρτάκι
με το μέλι και τα δημητριακά καθώς και οι φρέσκιες μπανάνες έκαναν θραύση.
Ήταν ένα μάθημα που
ξέφυγε από τα στενά όρια του βιβλίου, πήρε ζωή έγινε παιχνίδι και κέρδισε τις
καρδιές των παιδιών. Επόμενο βήμα; Να μαζέψουμε αγαπημένες παραδοσιακές
συνταγές και να φτιάξουμε βιβλίο!
Βλέποντας ως
εκπαιδευτικός τη μετουσίωση της θεωρίας σε πράξη και πώς αυτή βιώνεται μέσα από
τις αντιδράσεις και αποκρίσεις των παιδιών συνειδητοποιείς ότι αν το ίδιο το παιδί
δεν εμπλακεί και δεν αφεθεί
ελεύθερο να πειραματιστεί να δοκιμάσει να κάνει λάθος να δημιουργήσει, τότε το
παιχνίδι της μόρφωσης είναι χαμένο.
ΜΑΡΙΑ ΚΟΝΔΥΛΗ
ΜΑΡΙΑ ΚΟΝΔΥΛΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου